Piletid

KOKKUVÕTE | Impact Day 2022 osalejate tagasiside

KOKKUVÕTE | Impact Day 2022 osalejate tagasiside
Avaldatud: 19. oktoober 2022
Kategooria(d): Uuring

Kõigepealt suur tänu kõikidele, kes andsid 7. oktoobril toimunud Baltikumi esimesele (ja ühtlasi suurimale) mõju- ja jätkusuutlikkuse festivalile Impact Day tagasisidet! Kokku täitis tagasiside ankeeti ligi sada osalejat. Igal juhul teie vastustest on kindlasti palju abi ning tiimisisene põhjalikum kokkuvõtete ja edasiarenduste planeerimine on täies hoos. Siinkohal aga teeme vastustest ja tulemustest kokkuvõtte.

1. Mis festivali osasid sa külastasid?

See tähendab, et kuulasid/osalesid vähemalt ühes tegevuses.

Ehk siis oodatult osutus kõige populaarsemaks Pealava ning seal toimuvad ettekanded-sessioonid. Võrdselt palju võeti osa ka Mõju- ja Inpsiratsioonilavast ning Demoalast. Impact Show’st ja töötubadest osavõtt oli aga sedapuhku väiksem.

2. Kuidas hindad enda üldist kogemust Impact Dayl?

Keskmiseks üldise kogemuse hindeks osalejate poolt on seega 8,06. Esimese aasta kohta võib sellega täitsa rahul olla, loodetavasti tuleval aastal algab see number aga juba 9ga. 🙂

3. Mis sulle Impact Dayl meeldis (nt korralduse vmt osas)?

Kiitusi saime seinast seina, alustades näiteks ajakavas püsimisest ja selgest kommunikatsioonist ning lõpetades üldise professionaalse korralduse ja kiitustega esinejate-ettekannete aadressil. Siin ja ka edaspidiste avatud küsimuste puhul toome välja ka näited vastustest:

  • “Korraldus oli väga heal tasemel. Hea oli näha, et iga pisimgi detail oli hästi läbimõeldud, seda alates ringkarpide kasutamisest kuni suurepärase eel- ja järelkommunikatsioonini välja.”
  • “Ruumide kujundus, erinevate teemadega lavad, sujuv korraldus. Viis pluss selle eest, kui hästi kavast kinni peeti!”
  • “Väga meeldis kogu tehniline osa (lava valgustus, heli, ekraanid) ning et ajakavas püsiti väga hästi. Avar saal oli ning inimesed ei olnud kokku pakitud.”
  • “Olulise teema fookusesse tõstatamise ja osapoolte kokku toomise üritus. Hästi professionaalselt esimese korra kohta korraldatud. Hästi põhjalik esinejate ettevalmistus ja sõbralik vastuvõtt. Mõnus demoala, ägedad osalejad.”
  • “Head esinejad, meeldivad korraldajad ja abilised. Professionaalne esitlustehnika. Liigendus, asukoht. Head värsked juurviljasnäkid, vesi saadaval karahvinides.”
  • “Sujuv, aegadest kinni pidamine, kava olemas ekraanidel, QR-kood tagasiside andmiseks, virgutused, Tallinna bussipileti võimalus ja juhised, kuidas bussiga tulla. Kohvi võimalus :)))))), dekoratsioonid.”
  • “Praktiliselt põhjalikult läbi mõeldud. Meeldis tunda, et oled ümbritsetud sarnaste väärtustega inimestest. Võimalus luua tähenduslikke kontakte. Hea koht, kus olla.”
  • “Olin hommikust õhtuni. Korraldus väga meeldis! Korraldajate lõputantsu ajal läksid silmad märjaks – selline suur töö ja jõudsite veel tantsida! Respekt!”
  • “Räigelt vinge päev, kohtusin nii paljude superlahedate inimestega, kes töötasid nii inspireerivate projektide kallal ning kõike oli parajalt. Lavasid polnud palju, päev polnud liialt pikk ega lühike, minimaalselt oli kattuvaid tegevusi ning esinejad olid tõesti mõjukad, kogemuste- ning teadmistepagasiga tulnud. Eestikeelne keskkond oli imeline.”
  • “Hoolega läbi mõeldud UX. Eelinfo tuli parajate vahedega ning külastaja jaoks “õigel” ajal (nt transpordi info). Teie vabatahtlikud olid supertublid – julgelt astusid ligi ja pakkusid abi. Märkasin teie keskkonnahoidlike tegevusi (nii eelinfona kui kohapeal – vesi, kaelakaardid, transport).”
  • “Mulle meeldis, et olid eri lavad ja et toimunut salvestati, et hiljem oleks võimalus osa saada ka sellest, millest tol hetkel ei jõudnud. Väga tore oli ka demoala, kus sain teada nii mõndagi uut jätkusuutlikult toimivate ettevõtmiste kohta.”

4. Mis võiks olla festivalil paremini?

Näiteks tõite välja, et võiks olla rohkem toitlustuspakkujaid (sh toidu kättesaamine, sealsed järjekorrad) ning samuti võiks kohvipakkujaid olla ehk rohkem kui üks, et järjekorrad lühemad oleks. Lisaks võiks ettekanded-sessioonid olla pikemad ja veelgi enam süvitsi minevad ja pealava ümbritsev sumin võinuks olla vaiksem. (NB! Väga suur osa neist parendusettepanekutest on juba meie edasiarenduste failis kirjas. :)) Konkreetsed vastuste näited:

  • “Pealava esinejate kuulamine oli melu tõttu veits raskendatud.”
  • “Teemad võiksid olla rohkem viisidest kuidas neid keskkonnaprobleeme lahendada laiemas ühiskonnas. Kui on kogunenud kokku inimesed, kes tekitavad minimaalselt prügi, sorteerivad seda, ei kasuta väga autot ja ei osta uusi või pakendites asju siis neile pole vaja seda uuesti rääkida. Neid teemasid tuleks rääkida n-ö tavalisetele eestlastele, keda kohtad rahvuspargis RMK lõkkeplatsil oma diiselgeneraatori, külmiku ja hiiglasliku kõlariga. Või vähemalt tahaks teada, kuidas neid teemasid edasi anda selliselt, et mind kuulatakse jne.”
  • “Oma toidu kaasavõtmise, selle jagamise ja soojendamise võimalus.”
  • “Tõlke võimalus, kava muudatus (et NOËP ei esine) ei ilmunud ekraanidele.”
  • Networkimise aega ei olnud väga palju, sest enamik teemasid olid nii head, et tuli aina joosta lavade vahelt. Ehk saab mingeid pause rohkem sisse tuua?”
  • “Mõned paneelid jäid ehk lühikeseks, oleks tahtnud veel rohkem teemasse süüvida.”
  • “Samuti võiks paremini toimida ajakava (pean silmas veebi). Et oleks kohe näha, mis paralleelsetel lavadel toimub. Tempo on kiire ja otsides õiget järge ning lapates ajakava, kaotad sisult tähelepanu. Või oleks võimalus luua oma ajakava (või märkida vähemalt endale huvipakkuv), millest siis kiiremini ülevaade kätte saada. Mistahes lahendus, mis aitab veel kiiremini orienteeruda, mis kuskil parasjagu toimub.”
  • “Taaskasutuse ja rohelise mõtlemise poolt võiks veel rohkem rõhutada ehk siis panna inimestele südamele, et nad EI tuleks autoga.”
  • “Veidi parem helitasakaal – suuremale demoalale tuli pealava heli praegusel juhul päris tugevalt sisse. Demoala plaan võiks olla ala sissepääsude juures – et teaks, kust kedagi leida. Kui on nt pealaval kavas mõni ajaliselt lühem diskussioon, siis võiks seal olla ka pigem vähem osalejaid, et kõik, kes rääkima kutsutud, jõuaks vähemalt kolmele-neljale küsimusele vastata. Rohkem kohvi/tee ostmise/võtmise kohti, et ei tekiks liiga pikka saba :)”
  • “Võiks olla esindatud veel rohkem erinevaid valdkondi, sest igal pool oleks vaja olla jätkusuutlik ja keskkonnasõbralik.”
  • “Rohkem töötubasid või arutelu-vormis koolitusi. Et ka neil, kes kohe vestlusesse ise ei astu, aga tahaks arvamust ikkagi avaldada, oleks see võimalus.”

5. Mis on sinu silmis Impact Day eesmärk?

Kaks selgelt kõige läbivamat märksõna on vastustes “jätkusuutlikkus” ja “inspiratsioon”. Näited vastustest:

  • “Tõsta inimeste teadlikkust meid ümbritsevatest väljakutsetest, sh keskkonnateemad. Motiveerida inimesi rohkem jõude ühendama, et muutuseid läbi viia. Näidata ja inspireerida, et sotsiaalsed ettevõtmised on lahedad.”
  • “Tuua esile praegused suunad ettevõtlusmõtlemises, inspireerida uusi ettevõtjaid ning leida kõlapinda jätkusuutlikumale ettevõtlusele.”
  • “Tuua fookusesse igaühe panus parema homse loomisse läbi jätkusuutliku ettevõtluse. Meil kõigil on mõju looja või tarbijana. Koos suudame rohkem! :)”
  • “Jätkusuutlikkuse populariseerimine, sotsiaalse ettevõtluse olemuse tutvustamine.”
  • “Jätkusuutlikkuse teadvustamine, samameelsete võrgustik, kontaktid, ettevõtlusvõimalused, isiklik areng ja inspiratsioon.”
  • “Pöörata rahva tähelepanu rohelisele liikumisele ja näidata, et igaüks on suuteline väikeste sammude haaval jätkusuutlikuma elu suunas liikuma. Samuti motiveerida inimesi saama parimaks versiooniks endast :)”
  • “Koondada inimesed, kes päriselt hoolivad kestlikust arengust ning saavad seeläbi hiljem mõjutada/ suunata teisi oma ümber.”
  • “Tuua kokku inimesed, kelle jaoks on oluline luua ühiskonnas positiivset muutust, kasutades selleks ettevõtluse vormi ja vahendeid. Muuta normaalseks mõtlemine, et sotsiaalne ettevõtlus ei tähenda heategevuslikku tegutsemist, vaid see toimib tavapärase majandusloogika alusel, ainult veel suurema ja olulisema eesmärgi nimel.”
  • “Anda tõuge ja toetus inimestele, et üheskoos samade eesmärkide poole liikudes oleme võimsamad. Välja võiks kuulutada ka konkursi ning ürituse raames anda välja auhinna inimesele või organisatsioonile, kes vääriks tiitlit “Impact person” või “Positive influencer“, eesmärgiga tunnustada neid, kes oma tegemistega muudavad maailma paremaks.”
  • “Võimestada paremat homset.”

6. Mis oli su peamine põhjus festivali külastuseks?

Ehk siis sõna “inspiratsioon” on võtme märksõna ka selle küsimuse vastuste puhul.

Jätkuküsimus: Kas saavutasid selle eesmärgi? Mida saame paremini teha, et selle saavutaksid?

Suurem osa saavutas enda eesmärgi. Mõned näited vastustest:

  • “Jah, väga inspireeriv oli ja sain aru, et just sellise mõtteviisiga inimestega tahan end ümbritseda.”
  • “Osalus täitis ootusi ja pigem ületas seda. Oli väga inspireeriv ja hea õhkkond. Usun, et palju paremini pole vajagi – oluline, et te ei teeks halvemini ja hind ei kasvaks kõrgustesse. Uued asjad mõtlete ise välja. No, võiks ju olla mingi äpp, mis toetaks networkingut, aga ei pea, sest just silmast silma kohtumised ja vahetud kontaktid olid väärtuseks ning lisasid emotsionaalset positiivset laengut. Publiku liigutamine, sh kasvõi käte tõstmise ja plaksuga, oli juba pluss.”
  • “Sain mitmeid tarkuseterasid just seoses prügi ja pakendamisega, mida enne ei teadnud. Turunduse-teemas uusi mõtteid.”
  • “Jah ja ei (sisu oleks võinud pakkuda mulle rohkem uut, aga võib-olla olin valel ajal vales kohas).”
  • “Vōib öelda, et häid mōtteid sai küllaga.”
  • “Oleksin isiklikult tahtnud ka mõne kõnelejaga nagu nt Reet Aus pikemalt rääkida, väga lahe oleks, kui oleks võimalik mingi speed-dating üritus teha kõnelejatega nt (aga saan aru, et selline võimalus tegelikult järgmine aasta VIP-pileti omanikele ka olemas).”
  • “Jah, minu eesmärgid said täietud, ootan põnevusega, millega korraldajad järgmisel aastal üllatavad.”

7. Kes olid su lemmikesinejad? Miks?

Kõige enam tõsteti esile järgmisi esinejaid: Kai Realo, Timo Porval, Kaido Pajumaa, Andrus Albi. Samuti kiideti mitmel puhul Hooandja poolt organiseeritud tavapärastest slaididest teistsugust lähenemist (loe: lavastust) teemal “Sotsiaalsete ettevõtete rahastusallikad: millised võimalused on olemas?”, kus astusid üles muusik Kaarel Kuusk ja näitleja Agur Seim.
Väljavõtted vastustest:

  • “Taavi Veskimägi, sest suutis veenvalt oma sõnumi edasi anda ning tema sõnum jäi kõlama.”
  • “Andrus Albi ja Timo Porval, aga tegelikult olid kõik väga tasemel.”
  • “Timo Porval ja Kaido Pajumaa olid nii vabad ja loomulikud esinejad, oskasid publikut kaasata ning teemad kõnetasid. Ilma turunduse ja hea juhtimiskultuurita ei saavuta palju, kui raha või maine/head suhted saavad otsa.”
  • “Hannes Hermaküla – väga sümpaatne kõneleja ja teadis, millest räägib. Tore ja kasulik kuulamine. Fié Neo oli ka väga hea ja oleks tahtnud poole pikemalt kuulata! Andrus Albi – väga asjatundlik, sümpaatne, nii väärt sisu!”
  • “Kati Orav – hea inspireerija, mõjuv ning hea sõna lõpetuseks. Vaikuseminutid. :)”
  • “LHV juht Madis Toomsalu ja Reet Aus ühises paneelis. Hea sisukas arutelu, ei veeretatud ümmargust juttu.”
  • “Kaido Pajumaa, kes rääkis humoorikalt neist asjadest, millega me kõik rinda pistame ehk siis hea töökeskkonna loomisest. Väga meeldis ka Karin Rask päevajuhina.”
  • “Kai Realo. Nii konkreetne ja sain mitmeid teadmisi/tarkusi, mida ei teadnud.”
  • “Hannes ja Iiri Hermaküla – nad rääkisid väga lihtsatest asjadest ja rahulikult, nad näitasid justkui, et täiesti tavaline inimene saab maailma paremaks teha just oma väikeste sammudega. Lisaks olid nad lihtsalt väga soojad ja lahkusin arutelult positiivse tundega, et kõik ei olegi pekkis.”
  • “Kai Realo, hindan teda tippjuhina väga kõrgelt. Tema ettekanne kõnetas mind kõige enam.”
  • “Minu vaieldamatu lemmik oli Kadi Kenk. Miks? Esiteks on Kadil väga hea esinemisoskus – kontakt auditooriumiga, žestid, kuulajate kaasamine, tempo ja pausid. Ta pani kuulajad kaasa töötama ja oma “päritolu” organisatsiooni üle arutlema. Lisaks tõi ta oma esitluses välja väga mõtlema panevaid näiteid, kuidas saab näida “roheline” sisuliselt miskit tegemata. Lühidalt – tema esitlus sündis koostöös kuulajaskonnaga, mis tekitas mõnusa “mõttekaaslastega arutlemise” atmosfääri.”

8. Programm. Mis meeldis? Mida muudaksid?

Osalejad kiitsid mitmel puhul teemade ja esinejate mitmekülgsust ja programmi formaati. Samuti näiteks Mõjulava ettekannete praktilisust. Parendusettepanekute kohapealt mainiti näiteks siin juba varem mainitud teemat, et ettekanded-sessioonid võiksid olla pikemad ja veelgi enam süvitsi minevad. Lisaks toodi välja, et välisesinejaid võiks rohkem kaasata ja samuti võiks tänavusest enam töötubasid olla.
Näited vastustest:

  • “Kõik meeldis. Kahju oli ainult, et kõigest, millest oleks tahtnud, ei saanud osa.”
  • “Meeldis, kui hubane see suur festivali-ala oli – oli nurkasid, kus mõnusalt aega veeta, igal pool oli hea olla.”
  • “Lisaksin veel äriideede võistlusi või laiendaksin olemasolevat.”
  • “Meeldis erinevate esinejate ja vaadete mitmekesisus.”
  • “Tihe ja loogiliselt teemaplokkide kaupa üles ehitatud programm, aga korraga ei saa olla kolmes kohas 🙂 Küll järelvaatamine lahendab selle mure. ;)”
  • “Kaasatud olid liidrid, kes mõjutavad suuri ettevõtteid ja nende tegevusi. Iga väike uus teadmine, idee vms nendele võib kiiresti muuta süsteemi. Võiks neid veelgi rohkem kaasata just selle vaatega (ka neid, kes ehk veel nii silmapaistvad ise pole, aga kes võiks olla!). Samuti poliitikuid!”
  • “Vähem esinejaid ja põhjalikumad arutelud.”
  • “Meeldis, et programm oli väga mitmekesine ja demoalal sai näha ägedaid ettevõtjaid oma lahedate projektidega. Eriti meeldis Rimi soe suupiste, mis oli valmistatud kaubandusliku välimuse kaotanud köögiviljadest, sest see oli lihtsalt NIIIII MAITSEV! Palun retsepti, päriselt ka! :)”
  • “Programm oli laiapõhjaline, enam oleks ehk soovinud kuulda ka kogemusi mujalt maailmast.”
  • “Osad 15-minutilised pitchid olid nii huvitavatel teemadel, et oleks tahtnud kohe pikemalt kuulata, võiks äkki need lühikõned pikendada kasvõi 20 minuti peale.”
  • Workshoppe võiks olla ka rohkem ja need võiks olla kõik seotud asjade taaskasutamisega või mingil määral jätkusuutliku elustiiliga (Botiku võtmehoidjate tegemine oli selles osas väga hea, mujale ma ei jõudnud).”
  • “Erinevate lavade olemasolu tundus väga hästi sobivat.”

9. Mis teemasid ja keda sooviksid järgmisel aastal Impact Dayl kuulda ning näha?

Vastuseid tuli väga eriilmelisi. Mitmel puhul mainisid osalejad tagasisides, et võiks olla rohkem välisesinejaid ning tänavusest enam juttu juhtimisest (sh selle kvaliteedist ja olulisusest ning praktilistest kogemustest). Samuti on mitmes tagasisides eraldi välja toodud vaimse tervisega seotud teemadele suurema tähelepanu juhtimine. Pigem hõlmasid vastused mõtteid teemade osas, vähem oli konkreetseid esinejate pakkumisi. Näited tagasisidedest:

  • “Rohkem väikeettevõtjatest esinejaid, rohkem fookust tuua erinevatele ühiskondlikele probleemidele.”
  • “Võiks olla midagi täiesti uut, mida ei ole varem kuulnud. Ehk rahvusvaheliselt väljalt tuleb järgmisel aastal midagi sellist ka.”
  • “Kuidas keskkonnasõbraliku inimese/ettevõttena mõjutada inimesi tegema paremaid valikuid.”
  • Mindfulness, midagi UN 2030 fookusteemadest süvitsi, kuidas nendesse teemadesse investeerimine on ära tasunud ja kuidas ning mida ühiselt saaks suuremaks mõjuks ära teha.”
  • “Välismaiseid esinejaid rohkem, veidi rohkem esinejaid teistest valdkondadest (kes siiski jälgivad jätkusuutlikkuse põhimõtteid). Rohkem ka startupide loojaid ehk? Ja äkki IT-valdkonnast keegi (kuna IT on tulevik, siis võiks rääkida rohkem sellest, aga samuti seotult jätkusuutlikkusega).”
  • “Hõbemajandus kui jätkusuutlikkuse oluline komponent.”
  • “Tooksin järgmisel aastal sessioonina juurde alternatiivpedagoogikaga tegelevad õppeasutused – nt mikrokoolid, erilised erakoolid jne.”
  • “Prügiga seoses veel, et mis siis ikka täpselt toimub, mis sellest saab ja kuidas käideldakse ja mis moodi peame sorteerima jne. Jube palju segadust. Ja konkreetseid näpunäiteid, kuidas korraldada rohelist üritust, mis töötubasid teha, ideid mida algatada, kuhu kaasata jne.”
  • “Rahastuste leidmise probleemistik pulkadeks lahti võtta. Või mis tahes reaalse sotsiaalse ettevõtluse teema. Näiteks ka juriidilise keha probleemistik.”
  • “Ühes loengus käis läbi mõte “inspiratsiooni meil on, aga kuidas tegutseda?”. Kuna oli palju noori, siis ehk võiks kogemuslugusid rohkem olla.”
  • “Tahaks kuulda sotsiaalse ettevõtluse apsudest ja õppetundidest – edulugude kõrval võiks olla ka lugusid sellest, kuidas mingid algatused on ebaõnnestunud ja mida käivitajad on sealt oma järgmistesse tegemistesse kaasa võtnud (Anna-Liisa Palatu ettevõtmiste lugu nt).”
  • “Juba väljahōigatud nimed motiveerivad uut piletit soetama.”
  • “Personalijuhte, meeskondade motiveerimise teemasid sotsiaalsest ettevõtlusest ja mõjust lähtuvalt.”
  • “Praktilisi kogemusi juhtimise valdkonnast.”
  • “Mulle meeldiks kuulda lugusid ettevõtetest, mis loovad maailmas positiivset mõju, kuid just selliseid ettevõtteid, mida me tavaliselt positiivse mõjuga ei seosta. Lisaks oleks huvitav kuulata esinejaid, kes räägivad ESG teemadel.”

10. Demoala. Mis meeldis, mida muudaksid?

Demoala puhul meeldis teile seal esindatud ettevõtete mitmekesisus ja rohkus (kasutades üht osaleja tagasisidet, siis “kirju seltskond”). Ettepanekute osas tõite välja, et ettevõtteid võiks aga veelgi enam olla ja seda siis ka suuremal alal. Samuti mainisite, et ettekannete kõrvalt jäi demoalaga rohkem tutvumiseks natuke vähe aega.
Näited vastustest:

  • “Meeldis näha, kui paljud erinevad ettevõtted ja organisatsioonid olid oma väljapanekuga kohale tulnud, silmiavav.”
  • “Meeldisid kõik asjad, mida sai proovida või maitsta (padjad-tekkid, Rimi jne).”
  • “Oli huvitav, võiks olla veel rohkem osalejaid.”
  • “Kuna kava oli tihe ja tahtsin mujale jõuda (ja sööma ka), siis demoala jäi kõrvaliseks.”
  • “Kõik meeldis. Väga huvitavad ettevõtmised, eriti meeldis, et keegi polnud üleliia pealetükkiv oma toote või teenuse müümisega, sai rahus vaadata ja tutvuda.”
  • “Väga eriilmeline osalejate kooslus oli kokku saanud, see oli tore. Eespool juba mainisin, aga osalejate täpsem kaart oleks abiks – kus ja kellega on demoalal võimalik kohtuda.”
  • “Demoala ja Pealava võiksid olla kaugemal üksteisest.”

11. Mis on üks peamine idee, mille said Impact Day’lt?

Siinkirjutaja sõnad on sedapuhku üleliigsed, sõna saavad kohe osalejad:

  • “Kõigil on mõju. Mis on minu mõju?”
  • “Ehedus müüb.”
  • “Juhtimine on koosloome!! Ei ole olemas imelisi tippjuhte vaid on imelised meeskonnad! Kuid selle meeskonna kokkupanek lasub tippjuhi õlul.”
  • “”Act for impact!” on nii ilus ja õilis moto. SEB äriplaani ettekandest: Tahavaatepeegel on (finantsmaailmas) täpsem kui esiklaas.”
  • “Suured asjad sünnivad koostöös.”
  • “Jätkusuutlik eluviis ei ole kõigest loobumine.”
  • “Alusta kasvõi väikselt ja vaikselt, aga tegutse.”
  • “Inspiratsiooni on piisavalt, tegutsema peab hakkama.”
  • “Ära ürita midagi ette võtta, et teistele hea paista. Tee asja just selle tõttu, et siiralt usud seda.”
  • “Koostöökohti tasub otsida ühiste väärtuste pinnalt. See mõte ei olnud kellegi esinemisest, vaid kohtumistest kunagiste tuttavatega, keda ühendaski soov ühiskonnas positiivset mõju luua. See oli ka põhjus, miks nad ise Impact Day’l osalesid.”
  • “Kui sa kuhugi kiiresti tahad jõuda, siis mine üksinda, aga kui tagad kaugele jõuda, mine koos.”
  • “Jätkusuutlikkus ei ole enam üksikute fanaatikute teema, sellest on saamas mõtteviis iga tegevuse juures.”
  • “Julgust tõmmata ebatäiuslikke jooni.”
  • “Veendumuse, et tahan oma järgmise tööandja juures mõju-teemadel kaasa mõelda. Nii inimeste kui ka keskkonna kontekstis. Ja et kõnepruugis tuleks kõigil loobuda ülemus-alluv määratlusest.”
  • “Süveneda rohkem teemasse “Mis oli enne toodet ja mis sellest pärast saab?””
  • “Kõikide eestvedamiste puhul on inimlik kontakt kõige tähtsam.”
  • “Julgelt suhelda, sest kunagi ei tea, kuhu uue kontakti loomine viia võib.”

12. Kuidas kuulsid Impact Day’st?

Eraldi toodi välja ka nt välimeedia, Slacki kommuunid, Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustik, Rohetiigri kaudu, meilitsi/meiliturundus.

13. Kuidas hindad festivali kommunikatsiooni ja turundust? Mis oli hästi, mis võiks olla paremini?

Neid vastuseid oli meil, Impact Day turundus- ja kommunikatsioonitiimil eriti hea lugeda! Suur aitäh paljude innustavate ja tunnustavate sõnade ja muidugi ka mõningate asjalike soovituste/parendusettepanekute eest!

Mitmel juhul kiideti meie meiliturundust (kuigi ürituse lähenedes oli ehk tagasisidede põhjal kirju isegi liiga palju – samas eks see natuke ka maitse asi, nagu ka allolevatest väljavõtetest näete), nähtavust sotsiaalmeedias, maitsekat turundust. Paremini oleksime võinud lahendada Impact Show viimase hetke kava muudatuse (eriti just kohapealse kommunikatsiooni, nt võinuks rohkem infot jagada ka lavadelt ja ekraanidelt) ning samuti tuleb ajusid ragistada teemal “kuidas olla veelgi nähtavamad üldises PR-võtmes ja (massi)meedias.”.
Väljavõtted tagasisidedest:

  • “Hea ja selge kommunikatsioon. Konkreetne ja kasu esile toov koduleht.”
  • “Mulle meeldib, et pilet saadeti enne üritust uuesti, mulle oli Impact Dayga seoses nii palju vahepealseid meile tulnud, et keeruline oli leida.”
  • “Lihtsalt super! Infot oli piisavalt ja hästi koostatud e-kirjad.”
  • “Palju oli juttu sellest ja oldi ka sotsiaalmeedias hästi pildis.”
  • “Meeldisid korduvad meeldetuletused ja sisututvustused enne eventi.”
  • “Hea! Ehk ka rohkem PR-fookusega, kus juba eel/järelinfos saaks vaatajat/kuulajat/lugejat harida.”
  • “Kõik oli hea:) Ehk kasutada esinejaid veidi rohkem turunduses? Enne festivali teha esinejate videotutvustused või midagi säärast (vähem tuntud esinejatele).”
  • “Ei oska hinnata – arvan siiski, et paljude ettevõtjateni või mõjutajateni see ei jõudnud, kuid arvestades suurt osalust ja kvaliteeti, siis oli ilmselt täiest korralik ja piisav. Samas – piisavalt võimalusi järelturunduseks ja -kommunikatsiooniks – iga esinemine/ülekanne, mida salvestati sobiks nt kindlasti ETV-sse ja tüütusse kordustelevisiooni formaati, kui seda oskuslikult monteerida, lisada graafiliselt peamisi teese jms.”
  • “See osa oli topnotch.”
  • “Hea, kuid oleks rohkem võinuks olla selgemat väljendust, et kohe paari lause järel oleks selgem, kas on midagi, mis mind huvitab või mitte. Jätkusuutlikkuse festival – tekkis küsimus, kelle või mille jätkusuutlikkuse.”
  • “Väga massiivne, väga tugevalt pildis, hästi ja professionaalselt tehtud. Muljet avaldas erinevate infotoodete rohkus (väärtuskirjad, infomeilid, esinejate tutvustusmaterjalid, sh ka esinejatele endale edasijagamiseks).”
  • “Ei pööranud sellele palju tähelepanu. Aga uudiskirjad tüütasid lõpuks ära, kuigi saan aru nende vajadusest.”
  • “Rohkem oleks vōinud olla infot oma topsidest ja ringmajandusest.”
  • “Kommunikatsioon oli hea, turundus maitsekas.”
  • “Festivali info oli minu seisukohast nähtav. Nägin esimest reklaami juba kevadel ja mõtlesin, et vot, seda tahan külastada.”
  • “See oli väga hea! Võibolla ainult see NOËPi haigestumise osa ei olnud just kõige paremini kommunikeeritud. See ei olnud kõige tähtsam osa, aga siiski paljud soovisid just sellepärast õhtuks jääda. Seda oleks võinud siiski ka lavalt kommunikeerida (korraks oli, aga no enamus seda ei kuulnud), mitte FB-s. 1500 inimest oli ju saalis kohal, neile oli see ju oluline teave. Jah, ainult NOËPi piletiostjatele ka, aga prioriteet ju ikka juba kohal olev inimene.”
  • “Mu meelest pingutasite väga kõvasti! Võib-olla kasutada esinejaid endid julgemini ja rohkem avalikus kommunikatsioonis: Kai Realo, Martin Villig ja teised figureerivad kogu aeg meedias.”
  • “Turundus oli väga hea. Tänu turundusele ma Impact Dayst kuulsingi ja seetõttu pileti ostsin.”
  • “Kui olid ennast ära registreerinud, siis edasine info oli SUPER!! Väga tublid turundajad.”
  • “Demoalal osalejale: turunduskitt ja terve kokkuvõte, et kust, mida ja kellelt saab, et demoala üles panna jne oli suurepärane. Vastused olid ka alati väga kiired. Samuti aidati meid euroalustega ja hästi armas oli, et isegi backdropi jalg pandi ise külge, kuigi me seda ei palunud.”
  • “Turundus oli väga hea. Praktilise poole pealt oleks tahtnud kohapeal toitlustamise osas natuke rohkem infot (kuna ei ole kohalik). Muidu oli kõik väga hästi organiseeritud.”

14. Kas soovitaksid Impact Dayl osaleda ka oma tuttaval?

Sellele küsimusele vastamine ei olnud kohustuslik, mistõttu ka vastajate arv polnud ülemäära suur. Kuid siiski toredad numbrid ja tulbad. 🙂

***

Ja olemegi jõudnud lõppu. Taas suur tänu kõikidele, kes tagasisidet andsid! Meie aga jätkame teie tagasisidede analüüsimise ja edasiarenduste tegevustega ning mis muud kui et kohtume juba vähem kui aasta pärast (NB! Piletimüük on täies hoos, kliki allolevale nupule ja vaata lisa!).

***

Impact Day tiim tänab südamest kõiki kaaskorraldajaid ja rahastajaid, kelleta me sellisel kujul, nii vinget ja olulist festivali korraldada ei oleks saanud: Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustik, Põhjala Tehas, Siseministeerium, SEB, SA Kodanikuühiskonna Sihtkapital, Harju Ettevõtlus- ja Arenduskeskus, Vastutustundliku Ettevõtluse Foorum, TalTech, Tallinna Ülikool, Hooandja, Junior Achievement Eesti, Baltic Innovation Agency, Pärnumaa Ettevõtlusinkubaator, Stories For Impact, Changemakers, Sõbralt Sõbrale, USA saatkond Eestis, Tallinna linn, British Council, Euroopa Regionaalarengu Fond, EASi ja KredExi ühendasutus, KiNESIS, Startup Estonia, The European Social Innovation Alliance, Euroopa Liit, Maakondlike Arenduskeskuste Võrgustik.

Mõistagi suur kummardus ka kõikidele toredatele partneritele ja teistele toetajatele. Üheskoos lõime tõeliselt suurt mõju!

Liitu üle 1500 mõjuloojaga ja ole kursis kasulike uudistega!

Soovid saada väärtuslikku sisu jätkusuutlikku ettevõtluse ning mõju kohta? Soovid teada, kes on vinged esinejad ja sündmused programmis, keda hakkame peagi avalikustama? Pane end kirja ning saadame sulle maksimaalselt kaks korda kuus inspireeriva kirja!